Článek - BOSU® balance trainer 1. díl

28. 02. 2018

Autoři Andrea Marková a Daniel Muller připravili pro časopis Juicy cvičení s nejnovější pomůckou BOSU® balance trainer používané ve fitness centrech po celém světě.

Neutrální pozice na BOSU® balance trainer

Vaše správné držení těla je v neutrální pozici vždy za předpokladu souhry opěrného kosterního a svalového aparátu, která v dnešní době představuje pro 80% populace obrovský problém. Základní postavení (neutrální postavení) na BOSU je určující pro každou cvičební pozici. Zkuste si ji spolu s námi nejprve vyzkoušet a vrhnout se na další cvičení, které má blahodárný vliv na aktivaci paravertebrálního svalstva podél páteře. Postavte se na vrchol BOSU s mírně pokrčenými dolními končetinami. Pánev je v obvyklé vaší každodenní pozice - neutrální, není podsazená, ani vysazená - hýžďové svalstvo je naprosto volné jen spodní část hýždí je aktivní a to pozvolna přes aktivaci pánevního dna, které aktivujeme spolu s břišními svaly dle představy, že tělo je složeno ze dvou stran zipu jako vaše kalhoty, které začínají ve středu pánve (mezi genitáliemi a řitním otvorem). Zkuste uzavřít pomalu tento zip jako byste uzavírali zip na kalhotách, přitom své břicho vtahovat dovnitř jako byste chtěli zmenšit jeho objem (vaše představa vychází z toho jako by se váš pupek chtěl dotknout páteře. Páteř jako opěrná soustava je vytahována za „UFO anténku“ přes všechny segmenty směrem vzhůru, kde hlava je mírně vedena dle rehabilitačního záklonu směrem vzhůru. To vše za předpokladu aktivace nejen mezilopatkového svalstva, které stahuje lopatky směrem do zadních kapes kalhot nikoliv k sobě ale taktéž aktivace dolních svalových fixátorů lopatek. Po celkové aktivaci dopněte (nezamkněte) kolena do své každodenní pozice.

bosu_balance_trainer_stoj_media_juicy.jpg bosu_balance_trainer_stoj_kopule_media_juicy.jpg

 BOSU® balance trainer

  • spojení vlastností míče (koule) a podložky v jeden celek - tvořící nestabilní podložku za účelem aktivace svalstva
  • pomůcka při speciálním core-strength-stretch training programu - posturální a fázický systém svalstva jako souhra celku
  • využití obou dvou ploch pro cvičení silového, vytrvalostního a kardiovaskulárního charakteru
  • balanční pohyby jsou nejúčelnější pro odstraňování svalových dysbalancí (pouze v malém rozsahu, několik milimetrů nikoliv centimetrů, jak se mnozí z široké cvičící veřejnosti domnívají, ve všech směrech)
  • nezbytná součást tréninkového programu u všech běžných sportů

Tip

NEBUDETE-LI MÍT BOSU® DOMA K DISPOZICI, VŠECHNY POZICE SE DAJÍ PROVÁDĚT PŘÍMO NA PODLOŽCE, TAKŽE S CHUTÍ DO PRVNÍHO CVIČENÍ, VEDOUCÍMU KE SPRÁVNÉMU DRŽENÍ TĚLA.

Autor: Daniel Müller, Andrea Marková

SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka