Článek - BOSU® balance trainer 4. díl

29. 03. 2018

Autoři Andrea Marková a Daniel Muller připravili pro časopis Juicy cvičení s nejnovější pomůckou BOSU® balance trainer používané ve fitness centrech po celém světě. Čtvrtý díl je zaměřen na jeden z nejužívanějších cviků v oblasti fitness vůbec - "klik".

Posílení svalů dolní i horní části trupu především paže a prsní svaly v pozici "klik"


postup

  • začátečník: v neutrální pozici páteře s pokrčenými dolními končetinami aktivujeme svalový korzet (core) a s nádechem provedeme klik směrem dolů a výdechem poté odtlačujeme tělo od BOSU směrem nahoru - cvičení opakujeme minimálně třikrát
  • pokročilí: postup viz začátečník, s tím, že v dané pozici provedeme pohyb s BOSU stranou, poté vrátíme BOSU do vodorovné pozice a odtáhneme se od BOSU směrem vzhůru – opakujeme 3x na každou stranu
  • super pokročilí: před samotným klikem stlačíme jednu stranu BOSU dolů a klik provedeme na nestabilní podložce, kdy zapojíme jednu stranu lopatkové a prsního systému více než stranu druhou, poté provedeme pohyb na druhou stranu – opakujeme 3x na každou stranu

pozor na…

  • neustále udržujeme neutrální pozici páteře v každé pozici cvičení
  • natažení nohou neprovádějte do maximálního propnutí, když vaše neutrální pozice není ve správné pozici
  • konečná pozice je vždy individuální jak pro začátečníka tak i pokročilého cvičence, proto se nesnažme jít do maximálních konečných pozic přes nepříjemný pocit

bosu_balance_trainer_push_up_02_media_juicy.jpg bosu_balance_trainer_push_up_side_media_juicy.jpg 

Autor: Daniel Müller, Andrea Marková

SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka