Daniel Muller - Novinky v aerobiku Mnichov 2005

30. 10. 2005

Daniel Muller připravil článek plný novinek z kongresu v Mnichově, který byl velice úspěšný pro představení nových pomůcek ve fitness. Časopis JUICY, číslo 09/2005, strana103 .

Společnost FACE CZECH, s.r.o. se svými lektory se zúčastnila mezinárodního kongresu své partnerské organizace IFAA v Mnichově. Všichni naši lektoři měli možnost si vybrat tak jako u nás při organizování mezinárodních kongresů z mnoho sálů a přednáškových místností.

Mohli jsme zde najít cvičení nám známá v podobě tanečního aerobiku, stepu či přímo tanečně založených hodin v podání všech známých osobností aerobikového a tanečního světa.

Z novinek, které již jako organizace pro vzdělávání instruktorů známe ať již v podobě prezentací či přímo z dění kongresových dní v zahraničí, bych si dovolil vybrat následující, které již máme v republice od tohoto roku k dispozici. I když se tyto „novinky“ objevují v některých fitness centrech, domnívám se, že pro některé z vás budou úplně nové.

media_juicy_clanek_novinky_aerobiku_2005_09BOSU BALANCE TRAINER

Začneme BOSU, které uchvátilo mnoho zahraničních instruktorů pro svoji na pohled jednoduchostí a širokou možností využití. Jedná se o balanční podložku, založenou na principu oboustranného využití při jednotlivých lekcí. Například výborné je na něm posilování lekce, které vedou k šetrnějšímu zacházení s klouby, neboť půlka balonu se chová přesně tak jako byste šlapali na balon a museli vyrovnávat svými posturálními svaly balanc.

Využití této pomůcky je nejen v hodinách posilování, ale také i na lekcích jógy, kdy slouží k dopomoci při různých asánách. V zahraničí je BOSU taktéž využíváno k rehabilitačním účelům. Máte-li zájem můžete si jej vyzkoušet ve fitness centru Fit club Perfekt Opava.

Na principu podobném jako je BOSU po stránce anatomické pracuje i další pomůcka Flexi-Bar spolu s X-CO. Jedná se o tyč, jejíž účelem při kmitání je posilování posturálního svalstva, což je hluboký svalový systém. Tento systém nám zaručuje správné držení těla bez různých svalových dysbalancí spolu s fazickým systémem. I když to na první pohled nevypadá tak Flexi-Bar spolu s X-co dá pěkně zabrat, vždyť „vybrovat“ v rytmu spolu s aktivací hlubokého svalstva dá zabrat i tomu trénovanému instruktorovi. Jednoduchý pohled každého z nás je vždyť je to jednoduché, co na tom mají, ale upřímně, jedno malé zaváhání v aktivaci svalstva vás okamžitě rozhodí z rytmu a vy začínáme nanovo. Vyzkoušet jej můžete jak V Praze tak i Brně.

Pilates Roller

Poslední dvě novinky pro naše čtenářky budou zcela jistě druhy cvičení známy pod názvem Pilates. První směr, který u nás pomalinku začíná je pilates se základním vybavením jako je například ROLLER PILATES. Jedná se o jakýsi válec z umělé hmoty, na kterém provádíte základní cviky pilates technik. Ve světě se tato novinka drží na vrchních místech „fitness hitparád“, neboť svým blahodárným účinkem na celkovou páteř je neocenitelný. Cvičení spojeno s jakousi „masáží“ je opravdu největší požitek. Rolování je základní pozice, kterou je snadno udělat bez ROLERL podložky, třeba jen tak na zemi, ale na válci je to o mnoho těžší, neboť pracujete hlubokým svalovým aparátem na velice vratké balanční podložce. Bez zvládnutí základních Pilates technik je cvičení na ROLL velice obtížné a tak mnohým instruktorům dělalo základní cvičení potíže.

media_juicy_titulka_novinky_aerobik_2005_09Poslední novinka zaměřená opět na hluboký svalový systém je ALEGRO PILATES, což u nás znám zatím jen z obrázků. Jedná se přímo o cvičební stroje vyvinuté přímo samotným Joseph Hubertus Pilatek, které samozřejmě jsou nyní vyráběny již z jiných materiálů. Cvičení je v pomalém tempu a vede k pozvolnému odstraňování svalových dysbalancí, kterými trpí až 80% běžné populace. Cvičení bych každému vřele doporučil, třeba si ho jen vyzkoušet a zjistit jak na tom jste. Bohužel tyto stroje zatím v republice nenaleznete ve fitness centrech, ale přímo v jednom pražském specializovaném studiu na Pilates techniky.

Všechny novinky z celého světa fitness se pohybují ve zkoumání anatomických zákonitostí svalových a kosterních aparátů. Neboť právě tyto dva systému vedou ke zdravému držení těla.
Tudíž se zkuste poohlédnout po nějaké té pomalé formě zdravotního cvičení.

Autor článku: Mgr. Daniel Müller

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka