seminář jin jóga

jin jóga

Cvičení jin jógy se od běžně známých jangových lekcí, kde zapojujeme především svaly, liší svou tichostí, klidem, ale i respektem k potřebám vlastního těla. Oslovuje především jinové časti těla, což jsou ty části, které leží nejblíže vnitřnímu jádru: kosti, pojivové tkáně a klouby. Jin jógu cvičíme na podlaze a setrváváme v pozicích poměrně dlouhou dobu, většinou od 3 do 5 minut. Jakmile zaujmeme pro nás bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme se kompletně uvolnit, povolit svaly, a tím podpořit přítok energie a výživy do pojivových tkání. Toto cvičení by nemělo v žádném případě nahradit naše jangové lekce, ale mělo by přinášet harmonii a vyváženost do našich životů.

Praxí jin jógy se prohlubují nejen vaše zkušenosti s jógou obecně, ale upínáte vaši plnou pozornost na plynulý dech, jste schopni pozorovat změny fyzické i psychické v závislosti na části těla, na kterou působíte a energeticky čistit a podpořit tok energie čchi neboli „prány“.

Dozvíte se informace dle tradiční čínské medicíny ohledně elementů, meridiánů a fasciálních linií. Na základě těchto informací budete moci cílit vaše lekce dle daných témat i anatomických celků. Rozvineme základní meditační techniky a zároveň se celým kurzem bude prolínat praxe a základní jógové asány, které jsou typické v praxi jin jógy.

Věděli jste, že...

... praxe jin jógy má kořeny ve starověké józe a taoismu, odkud čerpal zakladatel moderní jin jógy Paul Grilley

... autoři programu: Daniel Müller, Nikol Maio

... školíme od roku 2016 a program stále zdokonalujeme


naučíte se

  • filosofii jin jógy, rozdíly mezi jangovou a jinovou lekcí
  • anatomii zaměřenou na segmenty jinového působení spojeného s kostmi, klouby a pojivovými tkáněmi
  • energetické propojení fascií, meridiánů a tradiční čínské medicíny
  • jinové asány a modifikace
  • základní meditační techniky a praxe

doporučujeme znát

  • zdravotní minimum (tzn. vzdělání v oblasti anatomie, fyziologie a první pomoci)
  • jógová praxe (požadujeme alespoň základní jógové vzdělání; znalost ásan)

co s sebou

  • věci na cvičení
  • psací potřeby
  • svačinu
  • ručník


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka