flowin

... aneb jak správně cvičit s pomůckou, která je založena na hmotnosti vašeho těla a fyzikálním zákonu tření

Takzvaný „frikční“, neboli třecí, trénink, je vhodný naprosto pro všechny. V rámci takového cvičení můžete na základě třecího efektu procvičit celé tělo. Jiný "cvičební nástroj" již v podstatě nebudete potřebovat. Celé cvičení je založeno na síle, která bude vyvinuta do podložky, která klouže po speciální desce (nebo třeba ručník po zemi). A čím více budete tlačit, tím méně budete klouzat, takže budete muset vyvinout více síly. Pokud se vám podaří tohoto docílit a vy budete střed svého těla správně stabilizovat a tělo budete mít správně nastavené, veškerá síla se "odrazí" právě ve středu vašeho těla, v hlubokých svalech systému CORE. Proto je možno tuto pomůcku považovat jako jednu z těch "funkčních", neboť k veškerému cvičení budete potřebovat zapojit celé tělo s důrazem na jeho střed.

Pokud však nebudete s třecími systémy cvičit správně, snadno přetížíte svaly flexorů kyčlí a svaly krku spolu s prsními svaly a svaly v oblasti ramen. Pokud tedy chcete tuto pomůcku používat správně, je nezbytné vědět, jak na to, abyste sobě nebo svým klientům neublížili…

Na základě vlastních dlouholetých zkušeností s pohybem, se školením a se zdravotně vedeným tréninkem, jsou některé originální cviky na FLOWIN® Friction Training, který v našem vzdělávání používáme, vynechány, jiné modifikovány a další přidány. Proto můžete zásobník cviků použít i na jiných třecích cvičebních systémech a cvičení pak bude pro klienty prospěšné, s minimálním rizikem přetížení různých svalových partií. Z tohoto důvodu od nás však nedostanete originální švédský diplom FLOWIN® Friction Training (který dostanete na základě školení podle švédského systému, který je založen na výkonnostně – sportovní stránce pohybu), ale diplom naší školy, která má akreditované kurzy u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka