Daniel Muller - BOSU® BALANCE TRAINER 7. díl - Side Leg Lift

12. 02. 2012

Autoři Andrea Marková a Daniel Muller připravili pro časopis Juicy cvičení s nejnovější pomůckou BOSU® BALANCE TRAINER používané ve fitness centrech po celém světě; časopis Juicy, 2006.

Posilování středního a malého hýžďové svalu s BOSU® BALANCE TRAINER

postup:

  • Bosu® Balance Trainer, IQ Pohyb začátečník: v neutrální pozici těla s pažemi mírně od těla provedeme s výdechem unožení poníž, kdy našim cílem není vytánout nohu co nejvýše, nýbrž pro správné provedení a aktivaci svalstva musíme nohu vytáhnout směrem jakoby dolů, tím dojde k intenzivnější kontrakci hýžďového svalstva spolu se skupinou svalů na dolní končetině, s nádechem poté přinožíme,
  • pokročilí: postup viz začátečník, s tím, že výchozí pozice pro unožení je s pažemi v čistém upažení či až vzpažení

pozor na…

  • rovinu kyčelních kloubů, kdy stojná noha není tak zcela stojná, aby nedošlo k zablokování kyčelních hlavic (kloubu), proto je nutné celou páteř zafixovat aktivaci břišního svalstva spolu s vytažením páteře přes UFO anténku směrem vzhůru
  • pokud nedodržujeme vytažení páteře směrem vzhůru „veškerá síla“ směřuje do bederní oblasti, kterou zablokováváme
  • pokud se snažíme nohu vytahovat maximálně v bočním směru co možná nejvíce, dochází ke špatnému zapojení svalů v oblasti bederní páteře, což vede opět k nejčastějším blokacím páteře v daném segmentu spolu se vznikem bolestivosti zad

Autor článku: Mgr. Daniel Müller

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka