Desatero - IQ pohybu pro automobil

17. 01. 2018

Základní desatero využívající metodu Pilates a jiné fyzioterapeutické koncepty, vám pomůže v řízení motorových vozidel na kratších i delších trasách bez bolesti zad. Jen aktivní držení páteře - aktivní správný sed, znamená pro vás bezbolestný život.

I v autě se dá totiž provozovat preventivní cvičení bojující proti bolesti zad a kloubů v pozdějším věku. Jednoduchým cvičením v autě zvládnete více věcí najednou. Využijete onen strávený čas v autě aktivně. Uděláte něco pro sebe. Nebudete unaveni. A hlavně se budete po jízdě cítit svěží a odpočinutí. Upravte či si nastavte svoje sedačky, zrcátka v autě tak, abyste konečně a jednou provždy přestali cítit bolest při jízdě.

Desatero

  1. sedadlo nastavíme na pozici kolmo k zemi (alespoň, co nejvíce do kolmice) - řízení Formule 1 vleže raději přenecháme profesionálům
  2. upravíme vzdálenost sedadla od volantu na délku horních a dolních končetin - dotýkat se palubní desky není zcela to pravé ořechové
  3. nastavení výšky volantu vždy tak, aby ruce byly pokrčené v loktech a ty pak směřovaly volně dolů
  4. zpětné zrcátko posuneme více nahoru, a to kvůli vytažení páteře - při každém kouknutí do něj je důležité se vytáhnout směrem vzhůru, jinak neuvidíte
  5. upravíme nastavení bočních zrcátek, tak bychom viděli do nich při vytažené páteři
  6. držíme volant oběma rukama, neodkládejte ruku do okénka nebo na řadicí páku, předejdete tenisovému loktu, či problémům s rameny
  7. opíráme záda o celou plochu sedadla spolu s hlavou o nastavitelnou opěrku, pokud to jen jde
  8. používáme přirozené křivky sedadla - žádné zbytečné automatické vypolstrování bederní páteře - vždy jen aktivní podpora vašeho centra - CORE pro držení páteře
  9. dodržujeme správný průběh nastupování a vystupování z auta jako žena nebo starší osoba, pokud je nastavitelný volant a je to možné, jinak dbejte vždy na oporu alespoň o jednu horní končetinu
  10. pokud se objeví bolet zad při delší cestě autem, vypodložíme polštářem, nebo over ballem svoji hrudní část páteře, abychom aktivně drželi bederní páteř, pokud však toto nepomůže, zastavíme na odpočívadle či benzínové pumpě a protáhneme se, proběhneme kolem auta
Autor: Daniel Müller

SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka