Marek Janota - Jak správně jíst?

17. 08. 2012

Marek Janota, výživový poradce Centra funkčního pohybu, ale i osobní trenér a instuktor skupinových lekcí vám řekne pár slov o tom, jak můžete správně jíst nejen během dovolené, nač si dát pozor a v neposlední řadě jak nezanedbat pitný režim.

Prázdniny jsou v plném proudu a jistě už máte vybranou dovolenou, na kterou se těšíte. Přemýšleli jste ale, co na ní budete dělat? Dovolená by měla být o změnách celoročního stereotypu. Jestli je vaše práce fyzicky náročná, lenošení na pláži je výborná varianta pro relaxaci, ale pokud máte sedavé zaměstnání, ani změna polohy z vertikální na horizontální to nespraví. Jde totiž o změnu ze statické na aktivní. Proto je nejvhodnější zvolit místo, kde se dají vykonávat nějaké sportovní aktivity jako je plavání, potápění, vodní lyžování, míčové hry apod., nebo třeba turistika, ať už za památkami, do přírody, nebo se jen projít po pláži. Ani večerní povyražení na taneční parket není od věci. Důležité je, že si tím tělo vlastně odpočine, protože dostane nový impuls k regeneraci a načerpání energie.

Co si přejeme od dovolené?

Změnit stereotypy, načerpat novou životní energii, zregenerovat se. Proto si nikdy neberte sebou práci, ani nevymýšlejte nějaké složité cesty, kde si nebudete jisti, jak to dopadne. I když v dnešní době může být i zájezd s cestovní kanceláří větší zážitek, než plout lodí kolem Somálska.

Jak se správně stravovat během dovolené

Jídlo na dovolené hraje vždy velkou roli, protože je jednak exotické (pokud nejedete na dovolenou ke své babičce), ale hlavně ho nemusíte vymýšlet ani vařit a to hned chutná lépe. Nejhorší kombinace je celý den na pláži a večer švédský stůl. Ano, všichni to známe. Kdo by odolal. Proto je nejdůležitější neustále dodržovat pravidelný režim stravování, tedy alespoň snídaně, oběd, večeře s tím, že večer bude převládat maso a zelenina.

Lesk a bída švédských stolů

Jako názorný příklad může sloužit plná penze ve formě švédských stolů. Plné regály jídla, ale co jsi vybrat? U snídaně není třeba se příliš ostýchat (pokud nebudu celý den jen ležet na pláži). Jídlo by mělo být energetické a to nejen sacharidy (cukry), ale i správnými tuky (když u moře, tak rybími). Takže se při snídani nerozpakujte a dejte si třeba chleba s džemem,míchaná vajíčka, nebo šunku a sýr a pečivem a k tomu zeleninový salát politý olejem.

celý článek naleznete na webu aerobic.cz

Autor: Marek Janota

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka