Daniel Muller - Posilování pánevního dna

06. 02. 2012

Autorka Helena Fišerová na základě spolupráce a autorizace Daniela Mullera připravili článek pro nový magazín Vitalia.cz o cvičení pánevního dna.

Opravdu víte, jaké svaly zapojit?

Inkontinence je nepříjemná a týká se (nebo se bude týkat) téměř každé ženy. Prevencí, někdy i pomocí,  je posilování pánevního dna. Víte jak zpevnit pánevní dno? A jste si jistá, že to ví vaše lektorka pilates? Pokud cvičíte špatně, váš stav se může dokonce zhoršit! Jak tedy skutečně posílit pánevní dno a zabránit inkontinenci a není ještě jiná možnost, než jen cvičení na podložce?

Podle statistik se s inkontinencí (neschopnost udržet moč, větry nebo stolici) dříve či později setká každá druhá žena a to nezávisle na věku. Možná i to je důvod, proč cviky na posilování pánevního dna zažívají boom a v poslední době se zařazují do téměř všech pomalých forem cvičení pro ženy.

Měli by posilovat pánevní dno i muži?

Muži mají jiné vylučovací ústrojí a inkontinence se u nich neprojevuje tak často, jako u žen. Nicméně i oni by měli zpevňovat pánevní dno, i když z trochu jiných důvodů. Prvním je prevence proti problémům s prostatou, nebo dokonce proti rakovině prostaty. „Rakovina prostaty je mnohem častější než rakovina děložního čípku a příliš se o ní nemluví. Současní muži nemají aktivní pánevní dno, což může být jednou z příčin i problému erekce,“ vysvětluje Daniel Müller.

Autor článku: Mgr. Daniel Müller

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka