Daniel Muller - BOSU® BALANCE TRAINER 3. díl - Kočka

08. 02. 2012

Autoři Andrea Marková a Daniel Muller připravili pro časopis Juicy cvičení s nejnovější pomůckou BOSU® BALANCE TRAINER používané ve fitness centrech po celém světě; časopis Juicy, 2006.

posilování svalového korzetu - core - centra těla v pozici prodloužené kočky

  • posilování zádových řetězců za stabilizace břišního svalstva a celého hlubokého stabilizačního svalového systému páteře
  • posilování dolních fixátorů lopatek
  • již základní pozice bude činit některým malé potíže, neboť najít optimální pozici na BOSU je dosti náročné pro správnou souhru všech svalů

postup:

  • zBosu® Balance Trainer, IQ Pohybačátečník: ze základní pozice v kleče na kočku (rovná záda, nikoli prohnutá jak jsme zvyklí) s výdechem provedeme vytažení paže směrem do dálky, pozor avšak lopatka je tažena spolu s ramenem do zadních kapes kalhot, aby nedošlo ke kontrakci horní části trapézového svalu, který při přetížení spolu s dalšími svaly způsobují bolestivosti hlavy, paže by měla být vedena maximálně do úrovně ucha, nikoli však více, s nádechem provedeme pohyb horní končetiny směrem dolů, cvičení opakujeme minimálně třikrát na každou stranu, poté opět ze základní pozice vytahujeme dolní končetinu směrem vzad do prodloužení těla v přímku, pozor na prohnutí bederní části páteře, s nádechem provedeme pohyb zpět, opakujeme taktéž minimálně třikrát na každou stranu
  • pokročilí: navazujeme na pozice začátečníka, kdy jednotlivé pohyby spojíme v jeden celek, tudíž současně vytahujeme horní a dolní končetinu směrem do dálky, pohyb nemusí být veden směrem co nejvíce nahoru, aby zbytečně nedošlo k porušení neutrální pozice páteře a ke špatnému zapojení svalových řetězců horního a dolního zkříženého syndromu svalových dysbalancí, opakujeme minimálně jednou na každou stranu se statickou výdrží v konečné pozici (min 30 sec.)

Bosu® Balance Trainer, IQ Pohybpozor na…

  •  toto cvičení je nutné provádět vždy jen s řádnou kontrakcí a podporou břišního svalstva, jinak dochází k pře
  • těžování svalových úseku páteře s následnou blokací jednotlivých obratlů

Autor článku: Mgr. Daniel Müller

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka