Hana Müllerová - Moje zkušenost s Pilates

18. 03. 2011

Vzhledem k tomu, že jsem během necelého půl roku díky Pilates metodě výrazně změnila svou postavu, zhubla asi 6 kilo (v centimetrech asi o 12 cm v pase i přes boky), zlepšilo se mi držení a postavení těla a také jsem se vnitřně zklidnila, jsem se rozhodla napsat svou vlastní zkušenost s tímto cvičením, abych motivovala i ostatní, kteří ještě váhají, zda se mají do tohoto zdravotního cvičení pustit či nikoliv.

Od dvou let jsem se věnovala sjezdovému lyžování, od 6 do 16 let závodně. Po úrazu kolene jsem se zaměřila na práci trenéra a cvičitele lyžování pro širokou veřejnost. Založila si vlastní lyžařskou školku a učila děti i dospělé lyžovat. Po asi 15 letech nastal čas, že se všichni cvičitelé začali raději věnovat svým vlastním dětem, což je pochopitelné, a tak mi ve školce skoro nikdo z vyučujících nezůstal. K tomu všemu mi již výuka lyžování nepřinášela tolik radosti a uspokojení jako dříve. Nehledě na skutečnost, že kolena už volala po nějakém šetrnějším pohybu.

Tak jsem v  roce 2010 absolvovala dvě operace levého kolene, nechala si přišít utržené menisky a udělat nový přední křížový vaz a v době rehabilitace se začala poohlížet po nějaké formě pohybu, která by mě naplňovala a také byla šetrná k mým kolenům. Nutno podotknout, že do té doby jsem se aktivně účastnila různých lekcí aerobiku (posilování, step, dance ….) a spinningu, zkrátka samé rychlé formy cvičení. Držela jsem se hesla, pokud se pořádně nezpotím, tak to není žádné cvičení. A tak jsem začala hledat i v pomalých formách cvičení.

Už v průběhu semináře mě cvičení zcela pohltilo a uchválilo. Bylo to přesně to, co jsem hledala, pomalé, zdravé a posilující celé tělo!! A navíc se dalo v pohodě cvičit doma a bez hudby!!

Po návratu ze školení jsem začala doma cvičit a tím i rehabilitovat své operované koleno. Po necelých 14-ti dnech mi začaly být volné kalhoty kolem pasu a přes zadek, nehledě na skutečnost, že operované koleno přestalo otékat. Také jsem začala daleko více pít. Dříve jsem vypila maximálně 1,5 až 2 litry vody denně. Teď nebyl problém vypít 3 litry i více.

Po této skutečnosti jsem se pustila s ještě větší vervou do cvičení a také studia anatomie. Také jsem začala daleko více pozorovat své okolí, jak chodí, sedí, drží tělo apod. Druhého modulu Pilates v prosinci jsem se nemohla dočkat. Zde jsme se naučili další nové pozice. Byly náročnější, ale také daleko více pracovaly s tělem, hlavně hlubokým stabilizačním systémem páteře. Po přidání těchto pozic do mého domácího cvičení se začalo vyplňovat heslo samotného autora metody PILATES: po 10 lekcích se budete cítit lépe, po 20 budete vypadat lépe a po 30 lekcích si změn všimne i vaše okolí.

Hana Müllerová, Pilates Ostrava



 


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka