Věra Havlová - Reportáž ze školení Pilates Reformer

12. 07. 2013

Pilates na podložce nebo s různými pomůckami cvičím již 3. rokem. S pomůckami cvičím velice ráda (magic circle, foam roller, bosu, overball, velký balon), protože pomůcky pomáhají mnohem lépe zapojit hluboko uložené svaly - pánevní dno, příčný břišní sval, bránici a multifídy.

Reformer jsem považovala vždy jako "mučící nástroj", ale to jen do té doby než jsem si na něm pilates vyzkoušela.  A protože jsem věděla, že za pár dní začíná u Daniela Müllera v PILATES CLINIC ACADEMY, nově IQ POHYB ACADEMY školení Pilates reformer s Michaelem Kingem. Zavolala jsem Danielu Mullerovi, zda ještě není volné jedno místo a byla jsem moc ráda, že mě Dan ještě vzal. Školení probíhalo v Pilates Clinic v Praze, kterou má Dan vybavenou samými skvělými stroji a pomůckami.

Reformer školení

Školení bylo výborně zorganizováno, včetně anglického překladu. Bylo nás celkem 7 a to proto, abychom měli možnost si všechny cviky vyzkoušet,  ale také abychom se mohli trénovat navzájem. Každý máme jiné držení těla a tak nikdo nemůže cviky provádět úplně stejně.  Ale taková jsou všechna Danova školení, kdy musíme přemýšlet o tom, proč a jak konkrétní cvik cvičíme.
Většina lidí si myslí, že stroje na pilates byly vymyšleny proto, aby cvičení ztížily a že jsou tedy určené pro pokročilé. Ale opak je pravdou - stroje pan Pilates používal proto, aby naopak cvičení ulehčily - svaly core se mnohem lépe zapojí, než při práci na podložce.
S Michaelem Kingem jsme si kromě pilates na reformerech také zacvičili každý den jednu lekci na podložce. Každá lekce byla jiná, každá lekce byla skvělá a také náročná.
3 dny utekly jako voda. Po ranních lekcích pilates na podložce s Michaelem Kingem jsme sice cítili každý sval, ale byla to příjemná bolest a příjemná únava.
Jako po všech Danových školeních jsem se ale pak cítila skvěle - plná energie, moje páteř byla delší, záda rovnější. Ale tak se cítili všichni účastníci tohoto kurzu.

Rada na závěr:

Individuální trénink pilates na reformeru doporučuji vyzkoušet každému - pokud máte zdravotní problémy  - se zády, krční páteří, trpíte bolestmi hlavy. Doporučuji proto, že Vám trenér "ušije" cvičení na míru. Těm kdo chodí pouze na skupinové lekce pilates, doporučuji vyzkoušet cvičení na reformeru proto, že si při cvičení na podložce bez pomůcek mnohem lépe uvědomíte svaly, které mají pracovat. Uvidíte, že si reformer zamilujete tak jako já.

Autor článku: Věra Havlová

Copyright: Využití textových nebo filmových materiálů a fotografií, které jsou zveřejněny na těchto webových stránkách, je možné pouze se souhlasem provozovatele webu www.iqpohyb.cz. Přejímání obsahu stránek je možné pouze se souhlasem a jasně viditelným uvedením zdroje na začátku každého přejatého materiálu. Pro schválení nás prosím kontaktujte.

 


SK Pohoda
Aerobic
CK Lenka